Šta to meri bruto domaći proizvod (BDP)
Moderne ekonomije su izgubile iz vida činjenicu da standardna metrika ekonomskog rasta, bruto domaći proizvod (BDP), meri samo veličinu nacionalne ekonomije i ne odražava blagostanje nacije.
Moderne ekonomije su izgubile iz vida činjenicu da standardna metrika ekonomskog rasta, bruto domaći proizvod (BDP), meri samo veličinu nacionalne ekonomije i ne odražava blagostanje nacije.
Svrha analize tržišta i konkurencije je da omogući preuzeću da ostvari uvide u mogućnosti za postizanje održive prednost nad svojom konkurentima u efikasnijem zadovoljavanju potreba ciljanih kupaca.
Naše usluge istraživanja tržišta i analiza prikupljenih podataka pomažu preduzećima da identifikuju mogućnosti rasta i razviju konkurentnu strategiju zasnovanu na razumevanju potreba kupaca i dinamike tržišta.
Da biste razvili marketing miks, moraćete da razmislite o tome kako da jedinstveno pozicionirate svoju ponudu u odnosu na konkurenciju. Najvažniji deo razmišljanja o marketing miksu — ili 4P marketinga — jeste razumevanje kupca, konkurencije i sposobnosti vašeg preduzeća.
Tržišno pozicioniranje se odnosi na definisanje načina na koji ćete diferencirati svoju ponudu i isporučiti vrednost za svoje kupce. Radi se o tome da se izborite za mesto u konkurentskom okruženju i osvojite udeo na tržištu – da u svakom svom ciljnom segmentu budete poznati po određenom „nečemu“.
Segmentacija tržišta nije nešto što treba da rade samo velika preduzeća. Mali biznisi često imaju više koristi od segmentiranja kupaca. Dobro obavljena segmentacija omogućava vam da pronađete i razumete segmente ili tržišne niše koje konkurenti nedovoljno dobro opslužuju.
Diferencijacija skup mera i aktivnosti preduzeća usmerenih na to da se na tržištu postigne određeni stepen različitosti vlastite ponude od konkurentskih. Zašto? Pa zato što konkurentsku prednost možete steći samo ponudom jeftinijih ili drugačijih proizvoda i usluga.
Konkurentska prednost je prednost u odnosu na konkurente stečena sposobnošću ponude veće vrednosti za kupce – bilo nižim cenama ili pružanjem većih pogodnosti. Konkurentska prednost nam omogućava da ostvarimo više prodaje ili superiorne marže u odnosu na svoje tržišne rivale.
Strateški marketing je metoda putem koje gradimo razliku u odnosu na konkurenciju, fokusirajući se na svoje snage i mogućnosti da pružimo bolju uslugu i isporučimo više vrednosti svojim kupcima.