STRATEGIJA I PLANIRANJE IZRADE SAJTA

Vreme i energije uloženi u razradu strategije i planiranje izrade sajta, ne samo da će vam obezbediti solidne osnove da ostvarite svoje ciljeve, već će vam uštedeti vreme i novac u procesu izrade i korišćenja vašeg sajta.

Segmentacija

Diferencijacija

Pozicioniranje

Strategija i planiranje sajta

Planiranje sajta po meri

Marketing strategija i planiranje izrade sajta idu „ruku pod ruku“. Uloga sajta više se ne svodi samo na puku prezentaciju poslovanja. Pošto sve više kupaca odluke o kupovini donosi pretraživanjem informacija putem interneta, poslovni sajt danas igra centralnu ulogu u prodajnim i marketing aktivnostima većine preduzeća.

Zato je dobro definisana marketing strategija preduslov za izradu uspešnog sajta, kao i za ukupni razvoj poslovanja. Planiranjem izrade sajta na temelju jasne strategije, značajno umanjujete rizik da vaš novi sajt svojim izgledom, sadržajem ili strukturom neće dovoljno dobro odgovoriti na zahteve posetilaca i ostvariti ciljeve zbog kojih je napravljen.

Evidid marketing rešenja - strategija

Konkurentska i marketing strategija

Ako ne definišete kuda idete, izvesno je samo da ćete negde stići. Strategija vam pomaže da lakše dođete do željenog cilja. Planiranje pomaže da stignete bez mnogo krivudanja.

Konkurentska strategija

Konkurentska strategija svodi se na kreiranje jedinstvene ponude za određeni skup kupaca, kojima je ta ponuda prihvatljivija od ostalih. Konkurentska prednost se stiče tako što stvari radite drugačije ili što slične stvari nudite jeftinije od ostalih. Ključ za ostvarivanje konkurentske prednosti leži u odgovorima na tri jednostavna pitanja:

Marketing strategija

Marketing strategija definiše načine za postizanje ciljeva preduzeća vezanih za pridobijanje kupaca. Učinkovita marketing strategija kombinuje elemente marketing miksa tako da dobro pozicionirate ponudu preduzeća i ostvarite uspeh na tržištu. Osnovni elementi marketing miksa su:

Segmentacija, diferencijacija i pozicioniranje

SDP marketing (segmentacija, diferencijacija i pozicioniranje) je marketinški okvir u tri koraka: segmentirate kupce, diferencirate ponudu da bolje odgovorite na potrebe ciljanih kupaca i pozicionirate je tako da je kupci prepoznaju kao prihvatljiviju od drugih.

Segmentacija

Bez obzira na veličinu firme, ne možete zadovoljiti sve potrebe svih mogućih kupaca. Preduzeće treba da cilja one segmente kojima može ponuditi veću vrednost za kupce i u kojima može da ostvari konkurentsku prednost. Izborom ciljnih segmenata ne isključujete kupce koji se ne uklapaju u izabrane kriterijume, samo ih izmeštate iz fokusa aktivnosti.

Diferencijacija

Diferencijacija podrazumeva da ono što radite drugačije od svojih konkurenata predstavlja neku vrednost za vaše ciljane kupce. Tu razliku, koja vašu ponudu čini boljom i posebnom, možete adekvatno i da naplatite. Preduzeća su u nekim segmentima uspešnija od drugih, zato što bolje usklađuju prednosti svoje ponude sa potrebama kupaca.

Pozicioniranje

Cilj pozicioniranja je da omogućite potencijalnim kupcima da vašu vide ponudu kao različitu od ostalih i kao ponudu koja će im omogućiti da bolje ostvare sopstvene ciljeve. Za svaki ciljni segment treba formulisati predlog vrednosti i razviti strategiju pozicioniranja. Pravilna segmentacija, jasna diferencijacija i uspešno pozicioniranje put su ka dominaciji preduzeća u svojim ciljanim segmentima.

Planiranje izrade sajta

Dobro definisanje ciljeva izrade sajta prvi je preduslov za izradu produktivnog sajta. Svaki projekt izrade sajta jedinstven je po svojim ciljevima, izazovima i konačnim rešenjima. Detaljna specifikacija potreba i temeljno planiranje procesa izrade sajta pomažu nam da sprečimo gubljenje vremena i trošenje resursa na neproduktivna rešenja.

Ciljeve izrade sajta treba uskladiti sa poslovnim, a posebno sa marketing ciljevima. S druge strane, postizanje vaših poslovnih ciljeva sve više zavisi o produktivnosti vašeg sajta. Sajt je važan marketinški alat i služi kao virtualni ekvivalent vašeg fizičkog poslovanja.

Kad želite da saznate više o nekim proizvodima i uslugama, često se okrenete internet pretraživanju. I, na kraju, završite na sajtu nekog proizvođača ili prodavca. Ono što tamo pronađete u velikoj će meri odrediti hoćete li prihvatiti njihovu ponudu, ili ćete nastaviti tražiti. Isto tako biraju i vaši potencijalni kupci.

Ciljevi izrade sajta

Promocija putem sajta

Glavni cilj izrade poslovnog sajta je promocija poslovanja i prevođenje posetilaca sajta u potencijalne kupce. Danas je kupcima putem interneta dostupno više informacija i alternativa nego ikada pre. Zato sadržaj vašeg sajta treba jasno da ponudi rešenje za ono što traže.

Ako nudite isto što i drugi, samo po povoljnijim uslovima – treba to da istaknete. Ukoliko želite da prodajete po višim cenama, kupcima morate da ponudite karakterističnu, za njih značajnu vrednost. Kupci, odnosno korisnici proizvoda ili usluga, treba vašu ponudu da vide kao različitu od ponude drugih dobavljača i da je prepoznaju kao vredniju od ostalih.

Ponuda marketing rešenja
Kalkulacija cene izrade sajta

U svakom slučaju, ako ciljevi sajta nisu definisani, nije ih moguće ni ispuniti. Napraviti sajt koji lepo izgleda nije svrha izrade, već je samo jedno od sredstava za postizanje cilja. Zakažite besplatne konsultacije. Razmotrimo zajedno mogućnosti za dobro planiranje sajta i uspešno pozicioniranje vaše ponude.

Copy link