MARKETING STRATEGIJA JE OSNOV ZA PLANIRANJE SAJTA

PLANIRANJE SAJTA

KONKURENTSKA I MARKETING STRATEGIJA

PLANIRANJE IZRADE SAJTA

Šta želite da postignete izradom sajta i kako to nameravate da ostvarite?

Planiranjem izrade sajta na temelju jasne, prethodno definisane konkurentske i marketing strategije, značajno umanjuje rizik da vaš novi veb-sajt svojim izgledom, strukturom i sadržajem neće dovoljno dobro odgovoriti na zahteve posetilaca i ostvariti ciljeve zbog kojih je napravljen.

0
% korisno
Strategija - planiranje izrade sajta

ANALIZA OKRUŽENJA

Dobra strategija se razvija na osnovu tačnih podataka.

Bilo da ste mala firma koja želi da osvoji svoj tržišni udeo ili preduzeće koje brani vodeću tržišnu poziciju, analiza tržišta i industrije pruža vam uvid u bitne podatke, korisne za planiranje razvoja vašeg poslovanja.

Analiza tržišta

Analizom ne identifikujete samo veličinu i pozicije konkurenata na tržištu, već i dominantne trendove, kao i područja sa najvećim mogućnostima za rast i razvoj vašeg poslovanja:

  • Kolika je veličina tržišta?
  • Kakvo je konkurentsko okruženje?
  • Koji trendovi preovlađuju?
  • Koje su mogućnosti za razvoj poslovanja?

Analiza kupaca

Kada analizirate svoje kupce, ispitujete šta ih karakteriše, njihove poterebe i navike u kupovini. Definišete različite ciljne segmente kupaca i mogućnosti za pozicioniranje:

  • Ko su vaši kupci?
  • Koje su im potrebe?
  • Šta utiče na njihove odluke i pokreće ih na aktivnost?
  • Kako vaši proizvodi ili usluge zadovoljavaju njihove potrebe?

Usmeravanjem na izabrani segment bolje usklađujete potrebe i želje kupaca sa proizvodima i uslugama koje nudite. Pravilna segmentacija, diferencijacija i uspešno pozicioniranje otvaraju put ka dominaciji preduzeća u ciljanim segmentima. Fokusom na kupce ili korisnike kojima možete ponuditi bolje, možete očekivati i da ostvarite više.

Preuzmite infografiku za definisanje konkurentske i marketing strategije

STRATEŠKI MARKETING

Konkurentska i marketing strategija u funkciji razvoja sajta i poslovanja.

Izrada strategije bazira se na konkurentskim prednostima vašeg poslovanja. Na osnovu konkurentske strategije razvijate i strateški marketing plan, kojim definišete načine kako da te prednosti najbolje prezentujete ciljanoj publici.

Konkurentska strategija

Konkurentska strategija vas upućuje kako da se takmičite sa konkurencijom i na koji način da steknete prednost u odnosu na svoje rivale.

Da bi proširili posao, nekad vredi razmisliti i o mogućnosti da suzite fokus aktivnosti. Bolje je da se istaknete u onome što radite dobro i što je vašim kupcima važno, umesto da pratite konkurenciju u svemu i svačemu.

Konkurentska strategija je dobro osmišljena kada stvarate posebnu vrednost za ciljane kupce.

Marketing strategija

Putem strateškog marketinga gradite razliku u odnosu na konkurenciju. Marketing strategija je usmerena na najznačajnije segmente kupaca, one kojima možete da ponudite više vrednosti i od kojih očekujete najviše koristi.

Fokusiranjem na potrebe kupaca koje najbolje rešavate, a time i na glavne prednosti vaše ponude, povećavate svoju operativnu efikasnost, kao i profitabilnost svog poslovanja.

PLANIRANJE SAJTA

Temeljno planiranje je preduslov za ostvarivanje rezultata sajta.

Planiranje izrade sajta na temelju konkurentske i marketing strategije jednako je važno kao i planiranje bilo koje druge poslovne aktivnosti. Vreme i energije uloženi u fazu planiranja, ne samo da će vam obezbediti solidne osnove da postignete svoje ciljeve, već će vam uštedeti vreme i novac u procesu izrade i korišćenja vašeg novog sajta.

Planiranje sajta

Ciljevi izrade sajta

Najčešća svrha izrade poslovnog veb-sajta je prevođenje posetilaca u potencijalne kupce. Ciljevi zbog kojih pravite sajt mogu biti promocija proizvoda i usluga radi širenja baze kupaca, direktna prodaja proizvoda, informisanje i razvijanje odnosa sa klijentima, kao i nešto drugo ili sve to zajedno.

U svakom slučaju, ako ciljevi sajta nisu definisani, nije ih moguće ni ispuniti. Napraviti sajt koji lepo izgleda nije svrha izrade, već je jedno od sredstava za postizanje cilja.

Struktura sajta

Dobro isplanirana struktura sajta preduslov je da umesto nasumičnogn skupa veb-stranica napravite funkcionalni sajt, privlačan za ciljane korisnike i razumljiv za internet pretraživače.

Za uspeh vašeg veb-sajta, vrlo je važno da  posetioci steknu jasnu predstavu o tome kako je sajt organizovan, te da lako i jednostavno pronađu potrebne informacije. Zato je dobro da strukturu svog veb-sajta osmislite pre nego što počnete da ga pravite.

POZICIONIRANJE PUTEM SAJTA

Ako želite da prodajete po višim cenama, ciljanim kupcima morate ponuditi karakterističnu, za njih značajnu vrednost.

Cilj pozicioniranja putem sajta je da kupci, odnosno korisnici proizvoda ili usluga, vide vašu ponudu kao različitu od one koju nude ostali dobavljači i da je prepoznaju kao izvor dodatne vrednosti.

Zakažite konsultacije da razmotrimo mogućnosti za bolje pozicioniranje vaše ponude.

Planiranje sajta - pozicioniranje