Zašto je korisno i kako napraviti dobar sajt za transportno preduzeće

U današnjem digitalnom dobu, ljudi svaki dan, u svakoj delatnosti, putem interneta traže firme sa kojima mogu da posluju. Transportna delatnost nije izuzetak. Za većinu biznisa, veb-sajt funkcioniše kao ključni marketinški alat preduzeća. S druge strane, mnoge se transportne firme za dobijanje novih poslova i zapošljavanje vozača oslanjaju na poznanstva, berze tereta, reference prethodnih klijenata i usmene preporuke. Većina manjih transportnih preduzeća zanemaruje potrebu za izradom poslovnog sajta. S pravom ili ne, procenite sami.
Dobar sajt donosi bolje poslove
Šta je obično prvi korak kada tražite neki proizvod ili uslugu? Pitate prijatelje za preporuku? A, šta ako ni oni ne znaju? Verovatno ćete rešenje potražiti na internetu. Isto kao što većina ljudi traži usluge koje nudi vaša firma.
Ipak, ako neko misli da je za dobijanje poslova prevoza dovoljno predstaviti svoju ponudu putem sajta i čekati upite – može odmah da rasproda svoje kamione. Za ozbiljno poslovanje i dalje su neophodna dobra špedicija, berze transporta i razvoj saradnje sa poslovnim partnerima.
Ali, kada se neki partner opredeljuje između više sličnih ponuda, velika je verovatnoća da će reference firmi potražiti na internetu i posao dodeliti onoj koja se potrudila da prednosti svog poslovanja predstavi putem dobro naravljenog sajta. Ljudi često donose odluke na osnovu izgleda i dostupnosti informacija.
Dobar sajt dovodi vozače
Svi žele da budu ponosni na firmu u kojoj rade. Poslovni sajt je svima dostupna prezentacija o tome ko ste, šta radite dobro, za šta se zalažete i šta ljudi mogu da očekuju radeći za vašu firmu. Većina ljudi pretražuje potencijalne poslodavce pre nego što se prijave ili prihvate novi posao.
Po nekim istraživanjima, njih čak 61% poseti sajt budućeg poslodavca pre nego što se prijavi za posao. Zato je važno imati profesionalno napravljen, atraktivan i moderan sajt, koji ostavlja odličan prvi utisak. Time otvarate mogućnost da ljudi prepoznaju vašu firmu kao vrednu pažnje i povećavate šanse da se prijave za posao.
Izrada sajta košta koliko samo jedna propuštena tura
Isplativost dobro napravljenog poslovnog sajta za transportno preduzeće nije upitna. Ni cena ne bi smela da bude problem – više se plati za jedno tankiranje kamiona i više se naplati za jednu redovnu turu nego što košta profesionalna izrada modernog poslovnog sajta. Pa, gde je onda zastoj?
Izrada dobrog sajta traži nešto truda i posvećenosti. Nije reč samo o poznavanju veb-dizajna. Dobro je razmisliti o tome kako želite da predstavite svoje preduzeće, koju poruku želite da pošaljete i po čemu hoćete da budete zapaženi. Dalje, treba osmisliti strukturu sajta, napisati tekstove i pripremiti fotografije. Onda, sve to treba uobličiti da bude privlačno i produktivno, izabrati domen i hosting, pa konačno napraviti i optimizovati sajt.
Dakle, treba sve ono za šta prosečan vlasnik malog transportnog preduzeća nema ni vremena, ni volje. Pa, zato postoje marketing agencije i profesionalci koji u tome mogu pomoći. Mogu i sve to da urade po narudžbi, ali pošto niko ne poznaje svoju firmu bolje od samih vlasnika, malo sopstvenog angažovanja obično daje bolji rezultat.

Kako da napravite dobar sajt za svoje transportno preduzeće
Evo jednostavne činjenice: ako firma nije na internetu, potencijalni klijenti je ne mogu pronaći. Bilo da traže vaše preduzeće po imenu ili nešto u vezi sa vašim poslovanjem, sadašnjim i potencijalnim klijentima bi trebali omogućiti da vas pronađu.
Sa pravim informacijama ispred sebe, potencijalni klijenti i zaposlenici mogu da se upoznaju sa vašom firmom i lakše se odluče da posluju sa vama. Ljudi posećuju sajt tražeći odgovore na svoja pitanja. Zato je dobro napraviti nekoliko stranica da im odgovorite.
Početna (naslovna) stranica – ulazna vrata sajta
Kao prva stranica koju ljudi vide kada kliknu na sajt, početna stranica treba jasno da pokaže zašto je to što se nudi vredno pažnje. Posetioci će tražiti informacije koje im mogu pomoći da donesu brze odluke. Na svojoj stranici treba da na jasan i koncizan način da pokažete ko ste i šta radite. Takođe, možete da navedete po čemu se razlikujete i koje su bitne prednosti vašeg poslovanja. Ljudi nemaju puno vremena. Zato treba biti kratak i jasan i pozvati ih na sledeći korak.
Stranica usluga – šta nudite
Svaki veb-sajt za transport i logistiku treba da sadrži stranicu sa uslugama koje se nude. Različitim posetiocima sajta su potrebne usluge transportnih i logističkih firmi iz različitih razloga. Ova stranica će im pomoći da utvrde da li vaše preduzeće može da reši njihove potrebe.
Na stranici „Usluge“ trebalo bi da navedete listu usluga koje nudite. Možete i kreirati podstranice za svaku vrstu usluga, da biste olakšali navigaciju po sajtu. Važno je da budete konkretni i uverljivi, jer će posetioci na osnovu tih informacija odlučivati da li im usluge odgovaraju. Kada opisujete šta preduzeće nudi, možete detaljno opisati svaku uslugu, način na koji funkcioniše i koristi za potencijalne klijente.
Stranica poslova – vozite za nas
Za transportne kompanije, dobri vozači prave razliku u pružanju odlične usluge. Verovatno i vaše preduzeće uvek treba nove vozače. Dodavanjem stranice koja detaljno opisuje vaša očekivanja od vozača i prednosti koje im nudite, brz je i lak način da zainteresujete vozače za posao u vašoj firmi i olakšate im da se prijave.
O nama – stranica vaše priče
Ovaj stranica vam daje priliku da zablistate. Tu možete ispričati priču o tome kako je nastala vaša kompanija i zašto radite to čime se bavite.
Na stranici „O nama“ ne treba da govorite samo o vašoj istoriji, već i o tome šta vas izdvaja i šta planirate. Ovo je odeljak veb-sajta u kome možete da odgovorite na to kako vaša firma može da koristi klijentima i koje prednosti pruža zaposlenima. Takođe, ovo je dobro mesto za preporuke zadovoljnih korisnika.
Kontakt stranica – vaša šansa da se povežete
Poslovni veb-sajt je besmislen ako klijent ne može da pronađe kontakt informacije da bi stupio u kontakt sa vašom firmom. Stranica „Kontaktirajte nas“ treba da sadrži naziv i logo firme, fizičku adresu kancelarije, broj telefona i adresu e-pošte ili kontakt obrazac za veb upite. Nije loše navesti i radno vreme, kao i linkove do stranica firme na društvenim mrežama.

Mobilna funkcionalnost
Kada traže usluge transporta, potencijalni klijenti mogu biti na računaru u svojoj kancelariji ili možda pretražuju na svom telefonu. Kada pravite sajt za transportno preduzeće, važno je imati na umu mobilnu funkcionalnost. Postoje neka osnovna pravila koja treba poštovati za optimizaciju za mobilne uređaje:
- Obezbedite lak pristup informacijama. Kada pretražuju na malom ekranu, kao što je pametni telefon, ljudima treba omogućiti jednostavnu navigaciju i logičan pristup traženom sadržaju;
- Budite sigurni da se sajt brzo učitava. Slaba optimizacija sajta, slike i dokumenti visoke rezolucije, kao i obilje video zapisa mogu usporiti vreme učitavanja stranica na mobilnim mrežama;
- Svi elementi dizajna treba da se prilagode ekranu na kom se prikazuju. Ljudi ne bi trebalo da skroluju s leva na desno na svom telefonu ili tabletu da bi pročitali neku stranicu na vašem sajtu.
Optimizacija za pretraživanje (SEO)
I džaba sve što je prethodno rečeno, ukoliko sajt nije dobro optimizovan za pretraživanje i ne prikazuje se u rezultatima pretrage – ne samo po nazivu, već i po ključnim rečima. Optimizacija sajta nije samo stvar tehnike, već i smislenog kreiranja sadržaja i dizajna sajta. I strpljenja – jer koliko god da je moćan, čak je i Guglu je potrebno vremena da indeksira sve te milione sajtova na internetu.

Treba li transportnom preduzeću dobar sajt
Kao prevoznik, možete ostvariti veliku prednost nad drugim firmama u branši tako što ćete napraviti svoj sajt i omogućiti potencijalnim klijentima i vozačima da se upoznaju sa vašom firmom pre nego što se zaista sretnete.
Na kraju krajeva, ljudi čine posao. Način komunikacije se promenio, digitalni format je sve važniji u poslovanju, ali na drugom kraju interneta i dalje su ljudi kojima se obraćate. I ti ljudi posluju sa preduzećima koja prepoznaju, o kojima znaju to što im je važno i u čiju poslovnost imaju poverenja.