Polovina novca potrošenog na oglašavanje je bačena

Polovina novca potrošenog na oglašavanje

„Polovina novca potrošenog na oglašavanje je bačena; nevolja je u tome što ne znam koja polovina.“ Ovaj citat se pripisuje, ili američkom maloprodajnom magnatu Džonu Vanamakeru, ili britanskom industrijalcu Lordu Leverhulmu, u zavisnosti od toga na kojoj ste strani Atlantika. Citat je postao kliše za neizvesnost u pogledu efikasnosti (ili neefikasnosti) oglašavanja. Kada na engleskom jeziku guglate frazu „pola mog oglašavanja je bačeno“, dobijate oko 7.230.000 rezultata. To pokazuje da je, i pored razvijene analitike u internet oglašavanju, ovo rasipanje i dalje veliko.

Oglašavanje je kupovina određenog madijskog prostora da biste sa svojom publikom podelili poruku u vezi sa svojim proizvodom ili uslugom. Koristi se da:

  • Obrazujte kupce o prirodi svojih proizvoda ili usluga,
  • Uverite kupce da su vaši proizvodi ili usluge bolji od konkurentskih,
  • Poboljšajte percepciju kupaca o svom brendu,
  • Stvorite potrebu ili želju kupaca za vašim proizvodima ili uslugama,
  • Predstavite svoje nove proizvode ili usluge,
  • Privučete nove kupce da kupuju vaše proizvode ili usluge,
  • Zadržite svoje postojeće kupce.

Oglašavanje je deo marketinga

Za većinu poslovnih ljudi, najvažniji deo marketinga je oglašavanje. Marketing je ono što kaže kada želi da objasni koliko je proizvod sjajan i zašto bi ljudi trebalo da ga kupe. Marketing je reklama. Marketing je brošura. Marketing je saopštenje za javnost. U novije vreme, marketing je Fejsbuk objava ili tvit.

U osnovi, marketing je proces identifikacije potreba kupaca i utvrđivanja načina kako da se te potrebe najbolje zadovolje. Oglašavanje je način promocije firme i njenih proizvoda ili usluga putem plaćenih oglasa. Dakle, oglašavanje je komponenta marketinga.

Mnoga uspešna preduzeća uključuju višestruke strategije oglašavanja u svoj opšti marketinški plan. To se odnosi i na mala i srednja preduzeća, posebno imajući u vidu pristupačnost digitalnog oglašavanja putem pretraživača i društvenih mreža.

Za nove firme na tržištu, prioritet bi trebao biti razvoj marketinškog plana. Ako nove organizacije neproduktivno potroše previše novca na oglašavanje na samom startu – bez uspostavljenog ili održivog marketinškog plana – to može biti katastrofa. Najvažnije je prvo definisati marketinški plan u skladu sa potrebama kupaca i sposobnostima firme da na te potrebe odgovori bolje od drugih, pa tek onda preći na oglašavanje. Na taj način će svi budući marketinški ili reklamni napori imati definisan pristup i veće šanse za uspeh.

Oglašavanje

Šta je cilj reklamne kampanje?

Da pogađamo – krajnji cilj je kampanje je da povećate prihod svog preduzeća. Međutim, ako vas potrošači sami ne pronalaze (što je malo verovatno ili je malog obima), morate da razvijete pristup kako ćete ih iz pasivne publike prevesti u aktivne kupce – što znači da morate imati doseg. Ako vaš marketing ne dopire do novih očiju, ako ponavljate istu poruku istim ljudima, nećete daleko dogurati.

Prisustvo u brojnim medijima postaje sve zapetljanije, a rizik od rasipanja medijske potrošnje nastavlja da raste. Zato je važno da istražite i shvatite gde i kako da nađete svog ciljanog kupca. U protivnom, rizikujete da izgubite potencijalni prihod. U stvari, firme troše skoro 40% svog digitalnog oglašavanja na pogrešnu publiku, a 29% potrošnje na CTV oglase dopire do publike koja nije ciljna.

Šta čini uspešan oglas?

Oglašavanje je žila kucavica svakog poslovanja, a brendovi bi trebalo da se fokusiraju na efikasne reklamne kampanje kako bi povećali svoj doseg, generisali potencijalne klijente i ostvarili veću prodaju. Ali, pitanje koje se često postavlja je – „Kako znate da li vaši načini oglašavanja funkcionišu ili ne?“

Postoje desetine teorija, pravila i smernica koje obećavaju da će povećati efikasnost oglašavanja, međutim osnovni principi uglavnom ostaju isti. Dobra reklama treba da:

  • Privuče pažnju gledalaca,
  • Ohrabri ih da preduzmu željenu akciju,
  • Navede korist koju će imati od toga.

Navedeni principi se odnose na skoro svaki oglas. Ali, u zavisnosti od svrhe vašeg oglašavanja i preferencija ciljane publike, postoji mnogo potencijalnih puteva kojima možete ići da to ostvarite.

Istraživanja potvrđuju da su kreativne kampanje generalno efikasnije od nemaštovitog oglašavanja. Dinar uložen u kreativnu reklamnu kampanju ima skoro duplo veći uticaj na prodaju od dinara potrošenog na nekreativnu kampanju.

Zato se kreativnost često slavi kao gorivo efikasnog oglašavanja. Možete se usredsrediti na određenu privlačnost – poput humora, dizajna, činjenica itd. – privlačnih i zanimljivih vašoj publici. Ili, da razmislite o tome kako da svoju poruku prilagodite preferencijama vaše publike i da istaknete svoj jedinstveni predlog vrednosti za kupce.

Prirodno oglašavanje

Native advertisment (prirodno/uklopljeno oglašavanje) je tip oglasa koji se neprimetno uklapa u medij u kojem se pojavljuje. Reč je o sponzorisanom ili plaćenom sadržaju koji je po temi i formi blizak mediju na kojem se objavljuje, a koji čitaoci doživljavaju kao koristan, interesantan i rado ga usvajaju. Pošto se uklopljeni sadržaj ne doživljava kao nametljivi oblik oglašavanja, veća je verovatnoća da će ga potrošači prihvatiti. U stvari, potrošači čitaju prirodne oglase preko 50% više nego klasične.

Kako možete osigurati da vaš oglas bude odličan?

Istina je da ne možete. Oglašavanje je u tom pogledu slično muzici. Da je komponovanje hitova lako, svi muzičari bi ih imali. Ipak, postoje koraci koje možete da preduzmete da biste podesili svoje oglasne kampanje za što je moguće veći uspeh:

  • Postavite jasne, realne i merljive ciljeve. Ovo vam omogućava da tačno odredite uspešnost vaše oglasne kampanje – koliko je bila „dobra“ ili čak „odlična“ – u odnosu na vaše poslovne ciljeve.
  • Upoznajte svoju publiku i izaberite odgovarajuće kanale oglašavanja. Ako znate kome se obraćate i gde se ta publika informiše ili provodi vreme, veće su šanse da vaša poruka dopre do njih.
  • Kreirajte i prilagodite svoje oglase za svako ciljano tržište i kanal oglašavanja. Nećete se istim formatom oglasa obraćati ljudima na Instagramu i u stručnom časopisu.
  • Otkrijte i primenite najbolje prakse specifične za vašu branšu. Zašto izmišljati toplu vodu ako možete samo odvrnuti slavinu.

Najbolje oglasne kampanje su često one kojima se jasno artikuliše vrednost ponude svojoj publici. Ljudi ne žele da se trude da shvate šta pokušavate da im saoštite. Dakle, potrudite se da jasno kažete ono što treba, u pravo vreme i na pravom mestu.

Uzgred, ako još niste, razmislite o tome da napravite i dobro optimizujete svoj veb-sajt. Sajt se sve vreme nalazi na upravo na mestu gde većina ljudi traži potrebne informacije i odlično se nadopunjuje sa svim vrstama oglašavanja.

Evidid marketing rešenja

Strateška marketing rešenja Kreiranje marketing sadržaja

Izrada sajta po meri

Istaknite prednosti svoje ponude!

Oglašavanje je poslovna praksa u kojoj firma plaća da objavi svoje poruke u određenom mediju ili lokaciji. Kompanije koriste oglašavanje kako bi promovisale svoje proizvode i usluge, kao i da povećaju prepoznatljivost svog brenda. Kada se koristi pravilno, oglašavanje može podstaći privlačenje kupaca i povećati prodaju.

Oglašavanje je samo jedna komponenta marketinga. Jednostavno rečeno, ako je marketing točak razvoja poslovanja, oglašavanje je priča o tom točku.