Optimizacija ukratko

Optimizacija sajta

Društveni mreže, plaćeno oglašavanje i druge internet platforme mogu da usmere korisnike na naš sajt, ali najveći deo saobraćaja ipak pokreću pretraživači. Da bi se naš sajt uopšte pojavio u rezultatima pretrage, mora biti indeksiran u bazi internet pretraživača. Pretraživači koriste male robote kojima konstantno pročešljavaju internet i prikupljaju informacije koje pohranjuju na svojim serverima. Rade nešto što bi u realnom svetu ličilo na popis stanovništva, ali neuporedivo brže, mnogo češće i znatno obimnije po obuhvatu i količini obrađenih podataka. A zašto to rade? Pa, zato da bi svoje korisnike uputili na relevantne odgovore po upitima koje im postavljaju.

Visoka pozicija u rezultatima pretrage nije sama po sebi cilj, već način kako da povećamo posećenost stranica sajta kroz veću privlačnost i izloženost ciljanim korisnicima. Optimizacija se ne svodi na puko tehničko zadovoljavanje kriterijuma za rangiranje u pretraživačima. Optimizacija sadržaja sajta se, pre svega, radi zbog korisnika, dakle ljudi zbog kojih smo sajt i napravili. Pretpostavka za kvalitetnu optimizaciju je razumevanje potreba korisnika, odnosno da prepoznamo šta ljudi od nas traže putem interneta, kao i načina kako to traže. Tek tada zaista možemo prilagoditi sadržaj i formu našeg sajta za davanje najboljih odgovora.

Optimizacija sajta je način za izdvajanje od konkurencije. Da nema konkurencije, ne bi bilo ni potrebe za optimizacijom. Više od 1,7 milijardi sajtova se takmiči na internetu, svakako ne za istu publiku i sa sličnom ponudom, ali svi teže da privuku pažnju internet korisnika. Ako 51% ukupnog saobraćaja na veb-sajtovima dolazi iz organske pretrage, 10% od plaćenog pretraživanja, 5% sa društvenih mreža i 34% iz svih drugih izvora, jasan je značaj rangiranja u rezultatima pretrage. Želimo li svoje parče kolača, moramo se tu i pozicionirati, što više – to bolje!

Kada pričamo o internet pretraživačima, uglavnom mislimo na Google. I to s razlogom. Google ima više od 92% globalnog tržišnog udela u ukupnom internet pretraživanju. U pretraživanju putem pametnih telefona, ovaj udeo je još veći i iznosi 96%. Google je praktično neprikosnoven u Srbiji. Odgovara na više od 98% upita sa svih platformi i gotovo celih 100% pretraga putem mobilnih telefona.

Ako je već tako, hajde da vidimo šta to Google savetuje, kako da napravimo ili optimizujemo sajt za najbolji rezultat:

Google često menja svoj algoritam i marketarima nije lako da prate sve te promene. Većina ažuriranja koje je Google objavljuje tokom godine su male izmene koje nemaju značajniji uticaj na rangiranje u rezultatima pretrage. Google povremeno sprovodi velike dopune algoritama, koje imaju veći uticaj na pozicije sajtova u rezultatima pretrage, pa čak uključuju i kažnjavanje veb- sajtova koji su u suprotnosti sa Google-ovom politikom. Zato je za sigurno rangiranje u rezultatima pretrage svakako bolje pratiti principe koje Google preporučuje, nego tražiti neku prečicu za bolje pozicioniranje.

Jasno je da svaki biznis ne može da optimizuje svoju veb-sajt za pretragu na isti način, pa stoga ni svaka optimizacija neće slediti isti proces. Da bi ostvarili veći učinak kroz optimizaciju, moramo prvo da ispitamo svoju industriju i konkurenciju, saznamo šta je važno našoj ciljanoj publici, pa na osnovu tih pokazatelja da razvijemo SEO strategiju koja stavlja pravi sadržaj pred tu publiku.

U teoriji se SEO strategija prema pristupu optimizaciji obično deli na on-page SEO, off-page SEO i tehnički SEO. U praksi se ovi pristupi često međusobno prepliću i utiču jedan na drugog. Za više informacija o tehnikama optimizacije, pogledajte naš mali vodič za SEO.

Evidid marketing rešenja

Strateška marketing rešenja Kreiranje marketing sadržaja

Izrada sajta po meri

Istaknite prednosti svoje ponude!