Namera pretraživanja

Funkcija veb-sajta se ostvaruje u interakciji sa posetiocima. Bez posetilaca, sajt je bezvredan. Ako hoćemo da nam sajt bude posećen, naš zadatak je da ciljanim internet korisnicima ponudimo sadržaje koje traže, u formatu koji žele. Da bi smo u tome bili uspešni, moramo prethodno razumeti kako i zašto korisnici pretražuju internet.

Iz reči koje ljudi koriste u svojim pretragama, uglavnom možemo naslutiti koja je svrha njihovog pretraživanja. Ako koriste reči poput cena, popust, rasprodaja, možemo pretpostaviti da su odlučili nešto da kupe. Kada traže određene proizvode, na primer veš mašina, patike, mobilni telefoni, vrlo je verovatno da nameravaju upravo to i da kupe. Kada pretraga počinje rečima kako da, kada, najbolji način i slično, obično ukazuje da je u pitanju informativno pretraživanje.
Uverljiv sadržaj je to što internet prezentaciju izdvaja iz mase šarenih sajtova, zaokuplja pažnju posetilaca i prenosi poruku koja ih podstiče na željenu akciju. Zato sadržajem sajta moramo jasno da istaknemo ono što poslovanje čini jedinstvenim i vrednim pažnje posetilaca. Poruka koju šaljemo mora da bude kratka, jasna i usmerena na stvarne potrebe ciljanih korisnika.
Sažetak
Namera pretraživanja je termin kojim opisujemo razloge zbog kojih korisnici počinju pretragu.
Razlikujemo sledeće tipove internet pretraživanja:
– Informativno pretraživanje,
– Navigaciono pretraživanje,
– Transakciono pretraživanje,
– Komercijalno istraživanje i
– Lokalna pretraga.
Korisnici često pretražuju internet u želji da se informišu i nađu odgovor na neko tekuće pitanje, koje može biti manje ili više složeno: od sportskih rezultata, vremenske prognoze, recepta za neko jelo, svih boja duge, pa do rešavanja matematičkih zadataka, razumevanja zdravstvenih tegoba, uputstava za rešavanje različitih tehničkih nedoumica, uključujući i optimizaciju veb-stranice. Pretraživanje interneta u svrhu traženja odgovora na razna svakodnevna pitanja predstavlja informativno pretraživanje.
Korisnici traže baš određeni veb-sajt. Jednostavno, brže im je i lakše da ukucaju u Google ime traženog sajta, nego da kucaju punu URL adresu u traku za adrese. Ili nisu sigurni kako se ta adresa pravilno piše. U svakom slučaju, korisnici tačno znaju gde žele da ih rezultati odvedu i pretragu koriste samo kao prečicu da tamo stignu. Ako su naumili da posete evidid.rs, prvenstveno ih taj sajt i zanima u rezultatima pretrage.
Internet je najveća svetska robna kuća. Korisnici pretražuju internet u potrazi za najboljom ponudom za kupovinu nekog proizvoda ili usluge. Uglavnom već znaju šta žele da kupe i traže najbolje uslove za kupovinu upravo tog proizvoda ili usluge (što nije nužno najbolja cena). Bez obzira da li će kupovinu zaključiti putem interneta ili u prodavnici, proces kupovine počinje na mreži.
Ljudi pretražuju kako različiti proizvodi ili usluge mogu da im pomognu da reše svoj problem ili zadovolje neku potrebu. Porede karakteristike, ocena i komentara proizvoda i usluga u određenoj kategoriji, sagledavaju i uslove za kupovinu. Ovi korisnici teže ka tome da nešto kupe, ali im za konačnu odluku treba još vremena i informacija.
Korisnici traže neki proizvod ili uslugu u svom okruženju. Često pretražuju u trenutku nastanka potrebe, odnosno kada moraju brzo rešiti problem. Traži se obližnji lekar, supermarket, frizer, kafić, vodoinstalater ili bilo šta drugo, što im je u tom trenutku potrebno.