Marketing sadržajem

Optimizcija sajta
Šta je marketing sadržajem?


Marketing sadržajem (eng. content marketing) je marketinški pristup fokusiran na kreiranje i distribuciju relevantnog i korisnog sadržaja kako bi se privukla i zadržala jasno definisana publika — i, na kraju, da bi se pridobili kupci.

Marketing sadržajem pomaže da zainteresujete i informišete kupce, povećate prodaju i unapredite svoje poslovanje.

Ovaj tip marketinga obuhvata kreiranje različitih vrsta sadržaja, kao što su članci, blogovi, infografike, video materijali, vodiči, studije slučaja, e-knjige, vebinari, podcasti i drugi tipovi sadržaja.

Zašto marketing sadržajem?


Marketing sadržajem je isplativ, održiv marketinški metod koji neguje vašu publiku, odgovara na njihova pitanja i gradi njihovo poverenje – a sve to pomaže vašem preduzeću da generiše potencijalne kupce, ostvari više konverzija i poveća prodaju.

Sadržaj je osnova gotovo svake vrste interakcije sa klijentima na internetu. Od pretraživanja i otkrivanja, preko razmatranja do konverzije, sadržaj pomaže kupcima da donose odluke.

Kvalitetan i koristan sadržaj je glavni faktor za rangiranje u rezultatima internet pretraga. Sajt ispunjen vrednim sadržajima je privlačniji za svoju publiku i vidljiviji u pretraživačima. Rangiranje na vrhu rezultata pretrage je važno za veću vidljivost na internetu, a time i za privlačenje više saobraćaja na vaš veb-sajt.

Marketing sadržajem

Marketing sadržajem manje košta

Tradicionalni marketing se oslanja na oglašavanje, koje radi po modelu „koliko para – toliko muzike“. U trenutku kada prestanete da plaćate da se oglasi pojavljuju tamo gde želite, oni nestaju, a time i vaša vidljivost.

S druge strane, troškovi marketinga sadržajem su usredsređeni na trošak kreiranja kvalitetnog sadržaja. Jednom kada je sadržaj napravljen, objavljen i distribuiran na internetu, ne morate da plaćate za njegovo prikazivanje ili vidljivost – posebno ako je SEO dobro urađen.

Pozicija broj 1 u organskim (neplaćenim) rezultatima u Google pretrazi ostvaruje CTR (stopa klikova, koja meri procenat ljudi koji kliknu na određenu vezu ka veb-stranici) od 39,8% (podaci za novembar 2022). Organska pozicija broj 2 ima stopu učestalosti klikova od 18,7%. Imajte na umu da plaćeni oglasi za pretragu, koji se pojavljuju ispred besplatnih rezultata, imaju stopu učestalosti klikova koja se kreće oko 2%. Ljudi obično preskaču oglase da bi pronašli organske rezultate!

Marketing sadržajem je isplativiji

Povrat ulaganja u marketing sadržajem je značajno veći nego kod tradicionalnog oglašavanja. U proseku, firme koje objavljuju korisne sadržaje na svom blogu generišu više potencijalnih kupaca od onih koje nemaju blog. Istraživanja pokazuju da je 56% ljudi je kupilo nešto od firme nakon što su pročitali njihov blog.

Zašto je marketing sadržajem uspešniji tokom vremena? Kao prvo, kvalitetni sadržaj vremenom biva vidljiviji – deli se na društvenim mrežama, navodi na drugim sajtovima i bolje rangira u rezultatima pretraga. Povrat ulaganja ima tendenciju da se vremenom povećava, kako objavljeni sadržaj dobija na privlačnosti, saobraćaju, potencijalnim klijentima i konverzijama.

Strategija tržišnog pozicioniranja

Marketing sadržajem je efikasniji

Budimo realni – niko se ne bi bavio marketingom sadržajem da to kupci ne traže. Kažu da 62% B2B kupaca pročita najmanje 3 do 7 tekstova pre nego što razgovaraju sa prodavcem. Čak 70% ljudi bi radije pročitalo članak o firmi, nego što bi pogledalo oglas.

Uz to, kada internet korisnici sve više blokiraju oglase na svojim računarima, marketing jednostavno ne može da izgleda kao nekada. Savremeni potrošači imaju potpuno drugačija očekivanja, navike i perspektive koje utiču na njihove odluke o kupovini. Današnji kupci vole da istražuju pre kupovine. Žele da budu informisani o najboljim opcijama i rešenjima.

Evidid marketing rešenja

Strateška marketing rešenja Kreiranje marketing sadržaja

Izrada sajta po meri

Istaknite prednosti svoje ponude!

Pisana reč pokreće internet. Uvek je bilo, i uvek će biti. Čak i ako preferirate video zapise, prave reči su ono što čini razliku. Reči podstiču angažovanje. Reči stvaraju korisničko iskustvo. Reči pokreću prodaju, rast i profit. Zato, dobro napisan sadržaj treba da bude u osnovi vašeg marketinga.