Sadržaj sajta

Relevantan sadržaj je ono što privlači posetioce na stranice sajta. Bez korisnog i uverljivog sadržaja, veb-sajt je poput automobila bez goriva. Može izgledati lepo, imati svu dodatnu opremu, ali vas neće odvesti na odredište.

Sadržaj sajta po meri kupca

Sadržajem promovišete bitne vrednosti vaše ponude i pomažete posetiocima da se odluče na kupovinu. Zadovoljni kupci dele sadržaje putem društvenih mreža i promovišu vaš biznis.

PRIPREMA SADRŽAJA

Kome i šta nameravate da poručite putem svog sajta?

Priprema sadržaja

UREĐENJE SADRŽAJA

Kako da zainteresujete ciljane kupce da posete vaš sajt?

Uređenje sadržaja sajta

VREDNOST SADRŽAJA

Čime da pokrenete posetioce sajta na željenu aktivnost?

Pozicioniranje i predlog vrednosti
Sadržaj

47%

B2B kupaca pregleda tri do pet postova pre nego što razgovara sa prodavcem (Demand Gen Report).

Priprema sadržaja

Sadržaj sajta prilagodite ciljanim korisnicima.

Pre nego što zaronite u vode kreiranja privlačnog sadržaja, pokušajte da definišete kome, kako i zašto se obraćate putem svog sajta. Tek kada zaista razumete potrebe i očekivanja svoje ciljane publike, možete stvoriti sadržaj koji će ih osvojiti.

Uređenje sadržaja

Uredite sadržaj sajta tako da se dobro rangira u pretragama i privlači ciljane korisnike.

Sadržaj sajta treba koncipirati tako da bude privlačan vašoj ciljanoj publici i optimizovan za što bolje pozicioniranje u rezultatima pretrage. Jednostavno, ako želite da neko poseti vaš sajt, prvo mu morate omogućiti da ga zapazi.

Vrednost sadržaja

Kreirajte sadržaj koji opravdava razloge posete sajtu i posetioce prevodi u korisnike ili kupce.

Korisnike pridobija sadržaj koji im isporučuje neku korist ili vrednost. Zato je važno da uverljivo prezentujete kako vaši proizvodi ili usluge mogu pomoći korisnicima da reše svoje potrebe i ispune ciljeve kupovine.

Persona

Kreiranje persona

Persone su profili osoba koje kreirate na osnovu ispitivanja i istraživanja, kako biste predstavili različite tipove korisnika koji na sličan način koriste vašu uslugu, proizvod, veb-sajt ili brend.

Kreiranje persona pomoći će vam da razumete potrebe, iskustva, ponašanja i ciljeve svojih korisnika. Pomoću persona bolje prepoznajete koliko različiti ljudi imaju drugačije potrebe i očekivanja. To vam omogućuje da se identifikujete sa korisnicima kojima se obraćate i da bolje odgovorite na njihove potrebe.

Kreiranje sadržaja sajta više je od samog odabira poruka koje želite da prenesete i informacija koji želite da objavite.

Da bi sadržaj vašeg sajta bio efikasan, potrebno je da odaberete teme koje će zainteresovati vašu publiku, kao i da sadržaj objavite u formatu koji ima najveće šanse da bude konzumiran, pa i deljen.

Tok korisnika su koraci koje posetilac sajta preduzima da bi obavio zadatak zbog kojeg je pristupio vašoj veb-stranici. Planiranje toka uključuje sve stranice sajta i njihove dodirne tačke, potrebne za izvršenje određenog zadatka. Da je vaš sajt grad, kako kaže Orbit Media, kroz njega bi prolazili putevi. Ovi putevi su tok korisnika na vašem sajtu.

Ključne reči

Ključne reči ili fraze su veza između onoga što ljudi traže i sadržaja koji pružate da biste odgovorili na njihove upite. Da biste kreirali sadržaj koji se dobro rangira i usmerava posetioce na vaš sajt, morate da razumete potrebe tih posetilaca – reči koji koriste i vrstu sadržaja koji traže. Kreiranje sadržaja možete započeti tako što ćete definisati ključnu reč i stvoriti sadržaj oko tog pojma. S druge strane, kada sadržaj već postoji, morate da smislite kako da ga uparite sa ključnim rečima.

U svakom slučaju, težite da svaka stranica na vašem sajtu cilja jedinstvenu primarnu ključnu reč, onu koja najbolje opisuje svaki element vaše ponude. Uopšteno govoreći, vaša početna stranica treba da cilja širok pojam iz vaše delatnosti. Kategorije, stranice proizvoda i usluga, te blog objave, ciljaju specifičnije potrebe korisnika, odnosno ključne reči koje koriste za pretraživanje tih proizvoda i usluga.

Naslovi i opisi

Korišćenje ključnih reči u naslovima i opisima stranica je najosnovniji način da svoj sadržaj bolje pozicionirate u rezultatima pretrage i privučete postioce. Jasna definisana struktura sadržaja bitna je za SEO, kao za preglednost sadržaja. Posetioci često samo letimično skeniraju naslove i podnaslove na stranicama u potrazi za delom sadržaja koji ih posebno zanima.

Iako su naslovi veoma važni za SEO, imajte na umu da je vaš prvi posao privlačenje ciljanih posetilaca, onih kojima će vaš sadržaj verovatno biti vredan. Prilikom osmišljavanja naslova dobro je da razmislite o ukupnom korisničkom iskustvu posetilaca. Naslov je prva interakcija novog posetioca sajta sa vašim brendom. Kada ga pronađe u rezultatu pretrage ili otvori stranicu – naslov treba da prenese najpozitivniju i najtačniju moguću poruku.

Sadržaj osvaja kupce. Zato kvalitet sadržaja bitno određuje uspešnost sajta, a često i želju posetilaca da posluju sa vašom firmom. Uverljiv sadržaj privlači posetioce na sajt, zadržava ih, angažuje i podstiče na željenu aktivnost. Kreiranje jasnih, relevantnih i korisnih informacija o vašoj ponudi, pomoći će da posetioce pretvorite u kupce, a kupce u dugoročne korisnike.

Predlogom vrednosti informišete potencijalne kupce kako im vaš proizvod ili usluga rešava problem, te koje sve specifične koristi ostvaruju kupovinom. Dakle, naglašavate zašto kupac treba baš to da kupi i objašnjavate zbog čega je dobro da to kupi upravo od vas. Dobro formulisan predlog vrednosti privlači kupce zbog onoga što radite bolje i za šta su spremni da plate više.

Marketing sadržajem

Marketing sadržajem je oblik promocije poslovanja putem stvaranja i objavljivanja korisnih i zanimljivih informacija iz domena vašeg poslovanja, radi sticanja i zadržavanja kupaca.

Redovnim publikovanjem korisnih sadržaja na internetu, promovišete svoj brend i uspostavljate odnos poverenja sa ciljanom publikom.

Klasično oglašavanje je često agresivno i skupo. Promocija sadržajem na sajtu, putem blogova i društvenih mreža je diskretna i povoljna, a privlači upravo one ljude koji su zainteresovani za to što nudite.

Marketing sadržajem sajta

Zakažite odmah besplatne konsultacije. Razmotrimo zajedno koje su mogućnosti da kreiramo relevantan sadržaj za vaš sajt.